Novosti
Bosnian Arabic English German Italian Russian Turkish
http://www.imm-cologne.com/

Bosanskohercegovački privrednici će u periodu od 18. do 24. januara učestvovati na sajmu namještaja IMM Cologne, koji se održava njemačkom gradu Kölnu.

Našu zemlju će na ovom sajmu predstavljati ukupno osam kompanija, a bit će to šesti put da će se naši proizvođači namještaja predstaviti evropskoj javnosti na ovom sajmu Svoje učešće na sajmu IMM Cologne su najavile sljedeće kompanije: Praktik d.o.o. Vogošća, Solid Wood d.d. Gradačac, Minalli d.o.o. Sarajevo/Živinice, Woodteam d.o.o. Ilijaš, Krivaja Möbel d.o.o. Zavidovići, Bosnian Beech Board d.o.o. Visoko, Masterwood d.o.o. Prijedor i Lignum d.o.o. Lopare.

 

IMM Cologne je 2015. godine posjetilo 146 hiljada posjetilaca iz 138 zemalja, pa je jasno da se radi o vrhunskom sajmu i o sjajnoj prilici za naše kompanije da svoje proizvode prezentiraju široj evropskoj, ali i svjetskoj javnosti. Na strani takvog uvjerenja je i Ermina Muharemović, koja je, zajedno sa suprugom Dževadom, vlasnica kompanije Minalli d.o.o. Njihova kompanija će i ove godine učestvovati na sajmu, a za njene proizvode već postoji inozemni interes.“Učestvujemo na ovom sajmu kako bismo na najbolji način prezentirali ono što radimo u svojoj kompaniji. Inozemni interes postoji odranije i zato smo odlučili ponovo otići u Köln. Radimo moderniju liniju dizajna koju želimo predstaviti ove godine. Imamo saradnju s renomiranim dizajnerima iz Sarajeva, koji za nas obavljaju jedan dio projektiranja i učestvuju u idejnim rješenjima za naše proizvode”, kaže Muharemović.Kvantitet ispred kvalitetaAmir Osmičić, marketinški menadžer kompanije Solid Wood d.d. iz Gradačca, smatra da su domaće kompanije primorane izvoziti zbog toga što je domaće tržište u specifičnoj poziciji.“Domaće je tržište prezasićeno, a sama kupovna moć je mala. Prezasićeno je jeftinim proizvodima iz Poljske i Kine te polovnom robom koja dolazi iz Njemačke. Doda li se tome mala kupovna moć domaćeg stanovništva, zaključujemo da za kompanije poput naše, koje proizvode u velikim serijama, nema budućnosti isključivo na domaćem tržištu”, ističe Osmičić. 

 

Ermina Muharemović smatra da je glavni problem koji domaći proizvođači namještaja imaju postojeća zakonska regulativa Evropske unije.“Ono što nas najviše opstruira je zakonska regulativa Evropske unije. Za svaki izlaz naše robe dužni smo praviti individualne fakture, što je sasvim prihvatljivo kad se radi o manjim kupovinama individualnih kupaca. Međutim, kad se kupuju veće količine namještaja, kupci traže popust na količinu, a mi im to zbog regulative ne možemo ponuditi. Jedna Poljska kao članica Evropske unije ima ovakvu mogućnost, tako da njima ne možemo biti konkurent”, kaže Muharemović, dok Osmičić tvrdi:“Što se naše kompanije tiče, naš najveći problem je to što izvori sirovine nisu dati preferencijalno proizvođačima s visokim stepenom finalizacije. Većinom su dati ljudima koji izvoze dasku iz BiH, a naša zemlja uvozi gotove proizvode. Mi imamo visok stepen finalizacije, odnosno mi na inozemna tržišta šaljemo gotov proizvod. Prema nekim našim procjenama, zahvaljujući ovakvom tretmanu, do 20 puta manje ljudi uspijeva se angažirati u drvnoprerađivačkoj industriji, a to je strašno.”Vanjskotrgovinska komora najveći saveznik privrednicimaNastup Bosne i Hercegovine na IMM COLOGNE 2016 finansijski će podržati Vanjskotrgovinska komora BiH te Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH.“Vanjskotrgovinska komora BiH je jedina domaća institucija koja nas podržava. Ona je napravila sjajan posao u povezivanju proizvođača iz cijele zemlje, tako da međusobno dijelimo brojna iskustva i probleme i jedni drugima pomažemo kad god je to moguće.

 

Država nam na drugi način ne pomaže i ne olakšava”, tvrdi Muharemović, a Osmičić dodaje:“Naša kompanija prvi put učestvuje na IMM sajmu, a to ne bi bilo moguće bez angažmana Vanjskotrgovinske komore BiH, koja je jedan zaista svijetli primjer kako se i u našem birokratskom aparatu stvari mogu uspješno rješavati. Izvan komore, mi nemamo neku pomoć države, a zakonska regulativa bi se tek u ovoj godini mogla promijeniti nabolje. Nastupamo skupa s drugim kompanijama, koje nam na takvom sajmu nisu konkurent, već svojim iskustvima i angažmanom možemo pomoći jedni drugima da plasiramo svoje proizvode na ogromno tržište.”Iako je, općenito, učešće na IMM sajmu pozitivan korak, Muharemović ističe da problemi za pojedine kompanije nastaju tek po okončanju sajma.“Svaka kompanija koja izlaže na sajmu u Kölnu ima potencijalne kupce i upite i od nje direktno zavisi kako će se organizirati i kako će nakon sajma nastaviti saradnju s tim kompanijama. Ne možete izložiti sve proizvode na sajmu, ali morate naći druge načine da pokažete da možete napraviti i te druge proizvode”, tvrdi ona za kraj, dok Osmičić na kraju ističe:“Mora se raditi na preferencijalnom dodjeljivanju izvora sirovine.

 

To je ono što može u budućnosti poboljšati proizvodnju u našoj zemlji, s obzirom na broj radnika koji bi mogli biti uposleni. Mi smo članovi udruženja proizvođača i svi zajedno takav tretman pokušavamo izlobirati kod države, no zasad nam i ne ide baš najbolje. Vjerujem da će i rezultati sa IMM sajma u Kölnu biti pozitivni, a nadam se da će oni poslužiti da još jednom našim institucijama pokažemo koliko zapravo možemo napraviti. Ne trebaju ova poboljšanja samo nama proizvođačima već i svima onima koji su već dugo nezaposleni, a koji bi od ove promjene direktno profitirali.”IMM (Internationale Möbelmesse) Cologne je međunarodni sajam namještaja, koji se u njemačkom gradu Kölnu održava još od 1949. godine.

 

Ovaj sajam bilježi konstantan rast iz godine u godinu, kako po broju izlagača, tako i po broju posjetilaca. Svi oni koji prave kvalitetan i hvalevrijedan namještaj u Evropi, na ovaj će sajam doći da predstave svoje proizvode, jer bolje mjesto za to neće naći. Samo u prošloj godini sajam je posjetilo 146 hiljada posjetilaca iz ukupno 138 zemalja, tako da on ima globalni karakter. Sajam se održava u prostorijama centra Koelnmesse, koji je, sa površinom od 284 hiljade kvadratnih metara, jedan od najvećih izložbenih centara u cijeloj Evropi.

 

- novo vrijeme

Solid Wood